iklan

April 25, 2011

Siapa Rasa Dia Perempuan..? Best Tak Jadi Kakak..?

Salam manis buat semua... wah terkesima sekejap dak sky ni stating entry dengan salam.. (tetibe suhu bilik bertukar sejuk seketika) bha ha ha ha... Selama gua hidop kat muka bumi tuhan ni, gua teringin gegila nak kan sorang kakak perempuan, Sebab gua jeles dengan orang lain yang ada kakak dan bercerita akan keistimewaan kakak beliau pada gua..
Untung dapat main buai dengan kakak

Mungkin segelintir akan cakap ada kakak cam celaka, sumer benda kakak aku dapat, aku tak dapat ape... dady selalo rotan aku, tapi kakak tak penah, mummy selalo suruh aku gi kedai, tapi kakak tak penah, time raya kakak selalo dapat baju banyak, aku selai je.. 

Tu bagi manusia yang berkakak lah, kebanyakan akan cakap benda sama, gua just nak hailite menda best jer tentang ada kakak..Gua balik sekolah, nak makan masak sendiri, semua dah ada lam peti, just guna kreativiti kata mummy..hari minggu gua kena tolong mummy kemas rumah, sidai baju, pegi pasar beli ayam, time raya kena wat biskut sendiri, pasang langsir sendiri, masak rendang, masak ketupat, wat kerja sekolah sendiri-sendiri sebab takde kakak nak ajar. so kalo ada kakak kan best, mesti gua dok umah goyang kaki jer.. hahaha.. kejam gileer..

Dulu masa kekecik, time gua form1, form2 ramai giler kakak angkat, gua pun tatau sebab ape derang nak amik gua jadik adik angkat dia. gua syak sebab gua comel kot, kiut plak tu 
giler lah.. sekarang gua dah tak kiut cam dedulu dah, gua dah burok, so kakak pun dah takder.. huhuhu sedih.. gua pun tatau sesangat cemana perasaan ada kakak, yg best kalo orang tanya, lu ada kakak..? gua nak jawab ada.. orang tanya kakak lu lawa tak..? gua nak jawab lawa..! lagi ape yer..? 

Gua kat dalam dunia ni 2 beradik jer, gua ada sorang adik lelaki.. yang sangat ganas dan buas tahap gaban. umur pun beza setahun jer dari gua... haha sape ada adik lelaki tahu lah cemana, siyesly gua ngan adik gua jarang sangat bergaduh, sebab daddy gua bagi ape benda sumer sama adil.. walau kekadang adik gua terlebih, gua sebagai abang tak berkira sangat.. just yg ketara kalo member adik gua datang umah dia akan tanya adik gua.. budak tu saper adik ko ke.? ahaha, gua abang dia la bongok.. gua sedar wajah gua tak di mamah usia, sebab adik gua lagi besar dan lagi tinggi dari gua. 

eh..sape ada cerita pasal kakak dia meh la share dengan gua. sebab gua sedih gua takde kakak. sebab tu gua suka berkawan dengan perempuan yang lebih berusia dari gua sebab gua nak sangat rasa kasih sayang sorang kakak.. mungkin orang lain takan paham dan akan cakap menyesal ada kakak.. tapi gua tak..!!! pasni gua wat entry pasal best ke ada abang plak. huhu, gua dah jauh mengarut.

9 comments :

Farhan AJ said...

salam..datang menerjah..good mula entry dgn salam :bagus

aku abg ade..kakak ade..adik laki ade,adik pompuan pun ade...tapi still ada kak angkat,abg angkat,adik angkat..huahua...

mmg best ada kak,sbb masalah2 cintan2 ni selalunya kak kita faham..abg pulak best sbb ada teman nak diajak main ke,bagi nasihat pasal dunia remaja ke,ape2 je la..

adik2 tu semua gua anggap nak latih gua jadi abg dan pemimpin yg baik..

rileks der...dalam BCR ramai gurl tua dari kita.ko anggap je semua tu macam kak..

btw rajin la ko..jeles aku..aku tlg mak jgak,tapi xde la sampai buat rendang ketupat segala bagai..hehe..

setakat sidai2 baju tu n kemas2 umah je..

btw rileks der,pasni ko anggap je dak2 dalam BCR tu sbg kak atau adik..kita kan family :D

Nilam suhana said...

saya x nak mencarot..huhu..jarang yer saya baca isi hati lelaki n keluhan adik lelaki..x sangka ada juga insan2 yang teringin nak ada kakak..takpe2... hidup kat bumiAllah ni kan semua bersaudara...huhuhu..so nanti nak cari pasangan,cari la yang ada ramai adik beradik yer... nanti boleh la dapat kakak...nice sgt..

abang baker said...

paan, lupa nak cakap aku lagi teror masak kot dari mak aku.. hahaha.. tapi papehal mak gua masak tetap sedap dari makan kat kedai.. time raya segala makanan juadah di pagi raya majoriti gua yg masak, biskut ke, kek ke, sebab gua mmg suka masak..

gua teringin giler kot nak ada sorang kakak.. cam ner la rasa kena marah dengan kakak. seronot..

pasni nak chill jer.. hehe thanx BTW

CG said...

bhahahah!cg ada kakak,n CG pon kakak gk..yeayy!tp CG nk abg wooo..suma org ckp ada abg best sgt2..dorg bleh protect kita..jelos gilos dgn org yg ada abg..lg2 kalo ada bnyk abg n dya sorg ja pompuan..fuhh!mmg jelos nk mampos =((

p/s : paan komen pnjang kan,dh mcm entry CG tgok..keh3! :lari

SitiSafiyyah said...

haa.. ni dia entri utk jawap soklan ko tu. tapi macam sikit jek point dia. hak3


http://www.sitisafiyyah.com/2011/04/aku-lah-kakak-aku-lah-adik.html

zacky786 said...

den sllu gaduh ngn abg den ..~ pengaruh cter gusti .. WWF katanyer.. hahaha... kakak ? xde.. angkut punyer ada.. huhu..

Unknown said...

aku da kakak.aku da adik..best woo ada dua2..hee

abang baker said...

hehe.bg yg ada kakak. Sure ckp xbest. Tp yg xde kakak. Mcm sky ni. Teringin nk kakak.

Unknown said...

Kakak teringin sgt nak ada adik lelaki...nak sgt ada adik lelaki...nak jadi adik kakak x?

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...