iklan

April 16, 2011

Gua Paling Tak Suka..!!

Kenapa benda yang gua paling tak suka selalu menghantui gua.. haha. tajuk cam gampang jer.. Dari dulu sampai skang kalo member yang gua sayang pasti tak kekal lama, maksudnya pergi belajar ker, pindah umah ke, ikot parent ke luar negara ke, kat memana jer lah janji dah jauh dari gua, sampaikan gua hanya dapat jumpe time raya or time cuti jer..kalo member yang gua tak suka ni, lama lak menetap di sekeliling gua. hehe.. Skang ni kat tempat kerja baru gua, gua dapat ramai sesangat member baru, semua nya sebulu dengan gua, takder nya nak bermuka-muka.. Tapi bila kita dah setat serasi dengan dia ada jer menda yang nak memisahkan kita. gua pun tahu semua benda yang tuhan kasi kita pinjam takkan kekal lama.. tapi izinkan lah gua merasai erti sebuah persahabatan yang orang lain selalu declare sebagai bestfriend..

Dulu gua ada sorang bestfriend nama Acap..Gua selesa giler kawan dengan dia. sebab sifat kami yang suka bahan orang ada pada diri dia. Kalo orang lalo ada jer topic yang kami nak bahan. Dulu dia jer lah kawan gua masa sekolah, kami kawan sampailah sama-sama belajar jejauh, tapi lepas dia abis study ni, kami dah makin jauh. Gua meset dia pom tak berbalas. Gua pon nak sangat tahu kenapa dia buang gua sebagai kawan dia.. Mebey sebab gua ni suka wat dia menyampah kan..

Gua juga ada sorang kazen, bleh dikatakan bestfriend comolot gak lah, Nama dia Shah-Rain.. Dedulu dudok kat umah gua, tapi skang ikot family dia pindah. so jauh la kami..shah ni jenis tak kisah, and hobi sama jugak suka bahan orang, and kalo shooping kat mana-mana kami selalo speking, bajet mat salleh gittew lah.. haha..tapi skang shah dah jauh, so aku jarang sesangat jumpe dia.. Tapi kami slalo gak keep in sentoh calling2 meset2 bagai.. Nak jumpa lagi alamat raya lah..

Are-mean salah sorang Bestfriend gua gak. Dia budak lagi, baru 18tahon.. tapi dia nye pemikiran da tahap orang tua dah.. slalo gak calling gua, time gua ngadu, slalo gak bg gua nasihat. Tapi sekarang amin gak dah pindah jauh.. Dok kat KL.. memang susah kot nak jumpe.. tapi kami slalo keep in sentoh on FB.. so terubat gak lah rasa terpisah dengan member baik gua.. Amin ni pon perangai sama cam gua, suka explore benda baru, tak suka tanya orang, suka wat sendiri, kalo tak paham baru tanya orang. Slalo sembang pasal gadget semasa, enset baru, camera baru, dan segala bagai benda canggih lah.. semenjak dia dok kat KL. sekali setahun jer dapat jumpe.. 

Paling seronok Bestfrend gua nama Razmi @ jet... Kami memang banyak persamaan. suka anime, citer korea, gadget, enset, camera, fasion, bahan orang, maskulin, nak dikatakan banyak giler kami share..tapi gua dengan dia kenal tak lama, sebab gua tukar tempat study, jauh gegila, satu reason lagi gua dah jauh dengan dia sebab gua tanak orang cakap yg kami kapel.. dedulu sebab kami baik sesangat sampaikan orang cakap kami kapel..kejadahnye la nak kapel2 bagai, banyak lagi makhluk allah yang cantik2 gua leh kapel.. sebab tu jugak gua jauhkan diri gua dari dia. gua tak buang dia, tapi just mengelak dari berjumpa dengan dia.. sebab gua tanak sebab gua dia kena bahan dengan kawan2 kelas dia.. so beter gua tayah dekat.. tapi gua giler appreciate ada kawan macam dia.. gua teringin nak berkawan macam dulu lagi.tapi gua tanak dia malu dapat kawan macam gua..
Last gua kenal sorang mamat jambu budak baik nama scott. kalo dedulu gua break sesorang jer, makan sorang, lepak sorang, termenung sorang, tapi lepas kenal dia, terubat gak rasa kehilangan member baik gua semua. slalo gak dia ajak gua lepak, bahan orang, window shooping, wayang.. tapi ada gak segelintir yang cakap kami ni macam kapel jer, berkepit jer dua ekor.. so gua tanak member gua yang ni gua mengelak dari dia macam mana gua buat kat jet dulu.. pelik lah, bila pompuan lepak berdua, berkepit, makan skali, gelak2 skali, tak label plak dorang kapel, tapi bila laki mesra dengan member dia mula la nak cakap gay lah, PLU lah, homosex lah.. kenapa yer..? gua hanya nak kawan jer lah, Please lah paham. Scott pun tak lama keja kat sini, sebulan lagi dia pun dah setat study dah, so pasni gua hilang lagi sorang member baik.. so gua pom kembali menjalani rutin harian gua, rehat sorang, lepak sorang, makan sorang. tak pe gua tak kisah, asal allah sentiasa ada untuk mendengar luahan hati gua..

THANX TO ALL MY BESTFRIEND.. 


No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...