iklan

August 6, 2011

Sahur dan Puasa

Hye

Dear Bloggy :-

Sedar tak sedar dah 5 hari kita berpuasa kan.. buat pertama kali nya gua tak bangun sahur semalam.. konon la set alarm bagai pukul 5am nak bangun sahur.. Encik roomate plak bantai tidor pesen beruang kenyang kekdah dia.. punyer dengkur kalar siren bimba BOMBA... Bajet sesekor set alarm nak bangun, tapi sumer terbabas sampai tengahari...

Dengan tak sahur, dengar perot yang meroyan mintak makan, gua gagahkan diri gi kerja.. nasib la time kerja dapat melalaikan perot gua ni.. so takde la nak makan sesangat.. puasa tahun ni different sesangat dengan tahun sebelomnya.. dedulu mesti kami makan reramai satu meja, beli makanan dan share reramai.. best sangat felling buka puasa.. Tapi ramadhan kali ni cam biasa jer. nothing special to share, masok waktu terus berbuka, dan sambung kerja, Makan ape jer yang ada depan mata. Tapi syukur walaupun berbuka ala kadar menu hidangan dia superb cam makan atas cruise mewah.. hahahaha.. perot gua ni agak memilih nak makan makanan kebanyakan..

Time tetengah makan tadi terima text dari kengkawan POLY & KSKB..

"Weh buka puasa makan ape..?"

"Aku tahu menu peberet ko mesti ko bantai taufu fa kan..?"

"ko raya baju kaler ape..?"

"Takbest la ko takde time buka puasa..!"

Sory weh tadi gua takde kedit nak reply mesej korang, bukan gua nak menyombong ke ape. !!

Sekarang ni nak tido, besok nak bangun sahur, kan terbabas sampai paris lak, bersahur dengan salina Gomez....

Bagi yang berpuasa gua nak ucapkan selamat berpuasa dan selamat bersahur, dan pada reader-reader gua yang kat UK, US, Aussie selamat berbuka gua ucapkan... 

1 comment :

Fairuz Zainal said...

hoho memang parah rasenye bile tidak sahur. sekian kesimpulan dari saya. haha

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...