iklan

August 23, 2011

Jom Main Meriam buloh

 kalo bulan puasa takde bunyi mercun memang tak sah
felling dia cam mandi takde air
cam makan lemang takde rendang
cececewahhhhh.....

Paling peberet kalo tiba musim raya
mercun bola, ketupat, telor, papan
dan paling rare meriam buloh.
tapi gua takde la merasa main menda ni sumer
sebab mamy dengan daddy tak bagi
skadar tengok jer demer main jejauh

tengok jarak jaoh ni selamat
ntah tetibe demer main meletop
gua la jadi saksi polis nanti
ok dak idea gua..?
bijak dan selamat
yer gua sedar gua ni pelajar pintar.
har har har har.....

Time they all buat meriam tu
slalu jer miss nak tengok
cemana cara-cara pembuatan sukan tradisional tu
yang gua sempat tengok
menda alah tu da jadik mariam meriam dah
ready untok di bakar

gitu kau pesen tiup dia kalao nak main mariam buloh...

best betol time kekecik kan..
da beso panjang ni malu plak nek lepak ngan bebudak
join venture derang main mariam

No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...