iklan

February 8, 2012

setelah genap sebulan gua menyepi

hye bloggy.....
Anda sehat....?
Wallafiat la hendaknya yer dak...!!
Diam tak bising... dah sebulan gua tak hapdate blog..
Mebey some of korang tatau kot
Bilik gua kena pecah,
Lappy, enset,rantai, dan beberapa berangan yang bernilai lain licin kena rembat orang....
Yang rembat pun member sebantal gua jugak
Tak pe lah dah allah kata situ jer rezeki kau...
Kau nak hamun bagai pun tak datang benda alah tu...
So redha cara terbaik gua..


Yang paling menyayat hati
Sumer paperwork gua dalam lappy tu
Belom sempat print
Hilang bersama lappy..
Dan yang paling best
Kedai gua ranap musnah...
Sebab paperwork tu adalah sebahagian dari projek kedai baru gua...
3 bulan ok gua siapkan siket siket

Gua rasa nak nangis jer
Citer kat orang mungkin orang tak faham...
Kalo drama melayu dorang akan cakap cenggini
Sabar la mebey ada hikmah....

Hikmahnya sekarang...
Gua dah tak kerja
Kedai gua lingkup cenggitu jer
Dan gua malu nak jumpe member yang dah berjaya
Kalo gua ada lappy skang pun
Belom tentu siap paperwork tu

Takpe, tuhan tu baru nak uji siket
TUhan tak kejam
Tuhan tak bagi ape yang kita nak
Tapi tuhan bagi ape yang kita perlu
Gua syukur sangat gua masih ada enset
Boleh on9 taip blog
Walaupun gua terpaksa menahan titis air mata dari mengalir ke pipi..
Mungkin dapat lappy baru
Gua nak mulakan kembali
Ape yang gua dah hilang

Idop gua ni cuma satu je tujuan
Nak hantar mummy and daddy gi haji
Selesaikan tanggungjawab gua sebagai anak
Baru lah pikul tanggungjawab lain

Sekarang gua keja kumpul balik duit
Dan ganti balik ape yaang hilang...
Ok sekian
Mungkin gua jarang update blog
Sebab on9 pakai blackberry
Tak puas nak menaip
Nak lepaskan perasaan...

2 comments :

acikbuCUk... said...

nangis i bca....huk3!!!!

Anonymous said...

Thanx tolong bersedih

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...