iklan

February 20, 2012

Cerita Di Warung "Kak Ina"

Hye bloggy................

minggu ni agak best, sebab dapat bersantai di kampung, walaupun tak besar di sana, but still ada member yang pernah membesar bersama dengan gua..
tadi gua keluar tak rancang pun,
tetibe teringan teringat member comolot
kuar kan phone,
call dia say hello sepatah dua
then terus ajak dia keluar..

keluar tadi time maghrib
time dimana setan banyak cari makan
member gua yang sorang ni agak alim sket
ajak gua singgah solat kat satu masjid ni
dengan keadaan gua yang sangat tak suci ni
gua memberanikan diri masok masjid dengan dia
nasib la ada kain pelikat dan kopiah
sebab gua keluar pakai shortpant dengan T-shirt jer
rantai, gelang segala bagai terpaksa gua letak tepi
tetibe terasa hina giler diri ini
macaa tak layak pun ada pijak tempat suci itu.
tapi yang haus harus menilai tuhan bukan kita manusia yer dak..??

selesai perkara wajib,
si faiz chubby ensem ajak gua lepak warung
warung kak ina katanya
skali tengok anak tokey warung tu boleh tahan cute
dari jauh sememeh senyum kat gua
dengan selai kertas dan sebatam sebatang pen dia datang amik oder
nak minum ape bang...??
yang lain elok jer oder
sampai turn gua, gua cakap air sembahyang ada..?
hehe... merah muka dia

"abang ni elok2 la oder"
jerit dia manja sambil memandang sinis gua
sejurus lepas tu,
mak dia pulak mula pandang2 gua


ehh jap... perenggang seterusnya mengandungi unsur bangga diri tahap melampau dimana anak2 dara yang belum hamil mungkin mengalami muntah2 yang teruk...........  jadi sila tekan butang ( X ) kalau tak nak baca... terima kasih

gua tak tahu dia bisik ape kat mak dia
pastu mak dia start senyum2 kat gua..
mak cik tayah la tengok,
gua tahu gua ensem,
mata gua biru
hahahahaha..............
(hati kecil gua ketawa)

lebih kurang sejam gua lepak,
member gua ajak pulang
tanpa pikir panjang
gua bangun dari kerusi
bukak wallet hulur duit nak bayar
gua ke kaunter cashier...
bapak dia jadi tukang kira..
uncle (hehe semua orang tua gua panggil uncle)
semua berapa..........??
sekali dengan anak pakcik rm15 ribu
homak kau.............
MOTIF...???
terkejut beyut saya ok.........

mak dia di kerusi sengih-sengih cam tiram berkulat
anak dia nyorok di belakang mak dia sambil pintal2 ekor tudung
gua syak anak dia berkenan kat gua ni..
ok siyes gua perasan tahap dewa..

masa nak keluar dari kedai
sempat mak dia interview gua
dok kat mana, umur berapa, anak sape, belajar lagi ke..??
makcik ni polis ke ape..???
mak dia kata ape tau..

"alo alo comey nye budak ni"
"manis jer senyum"
"kulit putih jer, macam bukan orang melayu"

gua tersipu-sipu malu,
"yer cik...hehehehe"
itu jer gua mampu balas...
tanpa menoleh ke belakang lagi
gua blah dari warung kak ina
harap cuti balik kampung lain kali
gua nak datang lagi..
mana tahu ada rezeki
tahun depan kita kawen lari..
hahahahaha....

pada reader yang terasa loya anak tekak tu... padan muka, sape suruh kau baca... hehehee...

ni ada pantun untuk kau pak cik dan mak cik

"Anak harimau mengidam betik
betik di idam yang cantik-cantik
bungan bunga di taman belum di petik
kalau pakcik dan makcik nak petik sila la petik"

2 comments :

nia marlissa said...

bungam di taman ye , bungam tuh sejenis spesis ulat bulu ke ? keh keh keh

abang baker said...

haha typo la dik

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...