iklan

December 9, 2010

Hidop Ibarat Pentas Wayang

Skang ni da sampai satu tahap yg gua rasa down giler ngan sumer orang. Gua rasa kan ibarat semua orang sedang bermain pentas wayang. sampai satu tahap gua rasa nak jer bunuh orang. kekadang jadi baik orang cakap sesaje nak berlakon baik, pastu kalo jadik jaat lagi lah di cemuh. Sehari kalo takder orang wat gua tacing memang tak sah.
2. Kekadang gua terpaksa hypocrite dan senyum dengan sumer orang. walaupom senyuman tu palsu dah cukop untuk gua menutup segala kesedihan dan ketacingnan. Ingat senang ke wei nak senyum sambil hati tengah menangis.(sebab gua jer teror wat cam tue okay) 
3. Tambah lak this week agak banyak giler cobaan yg menimpa gua. benda tu ilang, benda ni tak der. Memember main cocok belakang (ehem) pendek kata memang berserabai giler lah. Or da tiba masa kot gua undur diri dan meneruskan idop gua yg ntah paper ni kat tempat lain, tempat di mana masih ada lagik cebisan-cebisan manusia yg sudi terima kekurangan gua.
4. Tapi mak gua slalo pesan what come around goes around (kelas mak gua spekeing om puteh gitew) idop ni ibarat pentas drama, dan kita lah yg kena pandai melakonkan watak kita sendiri.. Jangan mudah termakan budi orang (gua tahu makan ubi jer) hahahaha.. dengan adik beradik sendirik pom bleh bertikam darah ini kan pula orang luar.
5. Gua pom tatau ape berguna nye gua pada orang lain. Sekadar pak turut mebey. ibarat kata HABIS MADU SEPAH DI BUANG mungkin. Atau lebih tepat lagik gua ni  IBARAT MELUKUT DI TEPI GANTANG. MASOK TAK LEBIH KUAR TAK KURANG. (member gua acap slalo cakap emosi gua ni cam betina jer) sket2 nak sentap. sket2 nak sentap.
6. Siyes gua tak penah happy. zaman sekolah gua teruk kena buli. tapi bila ada sport check rambot gua lah tempat mereka berteduh. gua di layan bagaikan menatang minyak yg penuh. time nak copy assignment gua lah sagala intan payung mereka. ADILKAH..? tapi tuhan tu mahal adil dia ciptakan hati gua dari batu, sebab walaupom ape orang kata gua susah nak marah orang. paling tidak gua akan senyap jer.
7. Member comolot gua cakap sebelom kita kesian kan orang kita kena lah kesiankan diri ita dulu. SO KONKLUSI NYER perangai manusia adalah berubah ubah. (bagi gua manusia adalah sajak tanpa kata-kata)

No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...