iklan

July 2, 2011

Pengemis kehidupan

Hye all.

Dear bloggy :-

 Malam ni nak meluahkan perasaaan siket pada bloggy gua yang gua sayang ni.. Kekadang gua bagai disentap oleh tamparan masa silam.. Gerrrrrr.. takot giler bila terkenangkan balik.. sebabnya...? banyak yang tak indah dari yang indah.. tapi bukan tu tajuk utama gua nak cerita..

Sepanjang perjalanan gua, gua sering kali mengemis kasih sayang orang, Gua selalu buat something yang bleh buat orang tertarik dengan gua. Something that mean gua akan buat ape sahaja asalkan orang sedar akan kewujudan gua. Sebab gua sering merasa terasing dari khalayak manusia.

Mebey ada segelintir yang menyedari gua bila mana gua diperlukan. Time tu gua mebey di anggap dewa sebab gua akan lakukan ape sahaja demi orang yang gua sanang sayang.. hummmm...... contoh yer. Kawan-kawan takan cari gua kalo rambot dia tak panjang. (gua potong rambot derang free jer) Kawan-kawan takan datang bilik gua kalo gua takde broadband dan lappy (nak pinjam wat update FB) Kawan-kawan takan datang cari gua kalo dia tahu semua perkara (sebab banyak benda gua tahu)

Tapi thanx god dalam banyak-banyak ada lah tempias sorang dua yang datang cari gua hanya nak sembang, share something, ajak gua lepak, ajak gua futsal, ajak gua movie, ajak gua hiking.. best kot. tapi orang baik cam dorang takan kekal lama dengan gua.. mesti terpisah (bukan pisah mati) transfer ke kolej lain. Di hantar ke ausie, jordan dan lain-lain lagi (kemain ayat bahasa melayu)

So dalam hidup ni nak tanak terpaksalah gua mengemis lagi mencari penghuni dunia yang mungkin menerima gua dari kelemahan gua. bukan terima gua sebab kelebihan dan harta yang gua ada. benda yang kita sayang memang takan kekal lama.. so gua belajar dari sekarang untuk tidak menyayangi benda yang gua sayang sebab gua tanak hilang lagi.. Tapi gua harap semua orang yang gua sayang sudi menjadi tiang supaya gua utuh berdiri dan menjadi bumbung untuk melindungi kamu semua.. Andai sekujur tubuh ini masih berjasad akan ku lindungi kamu semua sampai ke akhir hayat. Insyallah

1 comment :

surianisiti said...

setiap yg berlaku ada hikmah nye.. :)



http://misssabrinaa.blogspot.com/2011/07/kau-jangan-nak-semak-boleh-tak-pompuan.html

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...