iklan

July 17, 2011

Peribahasa Kak Nita

Hye all..

Dear Bloggy :-

1 - Gua balik ke kampung halaman memang sangat seronot..tapi bila kebalikan kita disambut dengan rasa tidak puasan hati segelintir umat manusia yang kehidupan dia sering sahaja mencaci maki gua wat per gak.. Segelintir umat manusia ni memang tidak sangat menyenangi kebalikan gua ke kampung halamam.. Siyesly depan gua memang memijak semut pun tidak ada matinya. tapi belakang gua herdiknya bagaikan HANJENG menyalak bukit.. Walau di salak berkali-kali bukit itu tetap utuh bersujudkan bumi.. gua pun macam tu la. walaupun di salak HANJENG berikut gua tarak goyang meyh..

Ni hanjeng

ni plak bukit

JOM KITA PAKAT RERAMAI MENYALAK JOM

2 - Hahahaha... Di sini kak Nita juga ada mengajar gua peribahasa BABI manusia yang tamak ni tak ubah macam babi. yang makan ape sahaja benda didepan dia. dan takan pernah cukop dengan sedikit yang dia ada.. Dasar babi memang mana pernah bersyukur. (kih kih kih babi bersyukur) babi kalo bleh sumer benda dia nak telan, walaupun menda tu hak orang.. Even taik sendiri pun babi makan. (eeeeuuwwww yucrk)

3 - Dan lastly pesan kak Nita pada gua sebelom gua pulang ke Monte Carlo semalam.

Biar lah kita hidup menjadi seperti buah rambutan, Walaupun dipatahkan dahan, dibaling dengan kayu, di jolok dengan galah untuk mendapatkan buahnya, Namun isinya itu tetap rasa manis buat semua orang. Walaupun kadang-kadang orang potong dahannya tapi rambutan itu tetap juga berbuah manis buat kali keduanya..!

4 - Kalo tak paham tayah la paham, sebab peribahasa kak Nita ni hanya layak di baca oleh orang-orang sasterawan tinggi cam gua jer. (yes kita kekadang perlu bajet diri kita bagos untuk mendapatkan keyakinan untuk diri kita sendiri)


No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...