iklan

March 30, 2011

Kenangan Terindah

Kalo amin, fadzli, pija, fazz, paan, pehey, masih ada mesti korang ingat kan kita lukis satu benda masa kita kecik-kecik dedulu.. pastu kita main kaler-kaler depan umah gua, umah gua la slalo jadik port tok kerang datang melepak.. pelbagai XTVT yang gua adakan seperti melastik biji kelentik melastik biji guli, main batu seremban, main teng teng, mandi sungai, mancing, mengintai Ashma mandi tepi umah, conteng baju dalam mok som, bermain carrom rumah Amin Poklie, berjudi belakang umah gua dan banyak lagi aktibiti jaat yang kita lakukan..

Ni lah rare item yang gua nak tunjukkan.

Ni gua tatau dah berapa lama usia lukisan ni. rasanya time kami tadika lagi kot. ni gua snap masa gi umah fadzli linda bukan nama sebenar.. kalo masok musium ni gua komperm jadi khazanah paling berharga kot.. pic monalisa gua rasa orang musium DAH TOLAK TEPI.. har har har.. korang kat luar sana tu masih ada lagi kah lukisan korang zaman main tepuk-tepuk taik tanah dulu.. zaman main atas pasir dengan muka pesen deney kokpey.. agak2 takder kan,, gua nasib baik dapat tengok ni.. gua ingat nak snap banyak lagi tapi ta sempat sebab gua bertandan ke rumah linda (bukan nama sebenar) sekejap jeer..

Memori ni gua akan tanam dalam ingatan sampai lah ke akhir hayat. walaupun hanya sekadar lukisan bersenikan contengan tapak kaki ayam tapi amat valuable bagi gua.. (sambil2 lap air mata atas keyboad)
*deney kokpey = comot
*derang = Dia orang
*kerang = kau orang
*teng teng = permainan tradisional
*Batu Seremban = permainan tradisional menggunakan Batu kecil

No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...