iklan

March 6, 2011

Bulan itu tersenyum indah

Malam tadi masa pulang kerja tertengok bulan di langit yang biru, sungguh indah ciptaan tuhan, tetibe gua tersenyum sesorang, gua meset kak Liza cakap bulan kat luar tengah senyum. dia cakap ta dapat tengok sebab hujan area umah dia....!!


Minggu ni gua asik senyum jer, pegi kerja balik kerja, happy je manjang.. orang pun takde nak sakitkan hati sangat.. tapi tatau lah sebulan dua ni, sebab baru jer lagi. harap takde la wat perangai cam dulu. Skang ni pun balik kerja gayot ngan mummy dulu,, pastu baru la gegeh nak mandi.. tempat kerja baru best sangat sebab gua dapat berkenalan dengan ramai orang, time lunch hour berjalan-jalan ke kedai sebelah usha makanan derang bagi free jer, baik kan derang sumer tu..

Dalam idop gua banyak lagi yang nak belajar.. Gua pernah menyatakan hasrat gua kat mummy nak bukak kedai bakery sendir. Pastu mummy gua cakap kerja dulu carik pengalaman kita pandai buat semua takpe, kita ajar orang tuhan murahkan rezeki kita. Gua cakap gua nak kerja kat kedai bakey beberapa bulan sebab gua nak dapatkan pengalaman.. Mummy gua cakap elok jugak ilmu makin di timba makin tak habis,

Sekarang gua banyak habiskan masa tengok tutorial on9.. internet ni kalo di guna dengan cara yang elok banyak manfaatnya, bukan sahaja ilmu malah boleh jadi cikgu.. tak percaya tanya Wikipedia sampaikan cara nak goreng telor pun ada ajar dalam internet.korang tak caya korang ngetes lah sendirik..


MEMBER GUA DATANG KEDAI TADI..
saje nak mengusha tempat kerja baru gua

Member gua cakap lepas gua botakkan kepala ni gua da ta banyak cakap.. siyes je manjang, nak senyum pun susah, "mana perangai gila-gila mu dulu weh"  tak perlu mu nak menyiksa diri mu jadik orang lain semata-mata mu tanak benda sama orang buat pada mu.. setiap manusia perangai tak sama, Tolong la senyum wei, aku tengok mu jadi cenggini aku pun benci. Dalam dunia ni banyak lagi orang, kalo ada orang tak suka mu, sejuta manusia lain lagi ada yang suka ke mu.. mu nak siyes buleh jai. tapi jangan la dengan saim2 mu nak serius jugak, Aku nak sangat tengok saim aku yang aku kenal 10 tahun dulu..Dulu mu slalo wat saim2 mu senyum bila mu tahu member ada masalah..saim nak pinjam pitis tak bayar pun mu bagi, benda mu sayang habis mu bagi kat orang, tapi bila mu jadi senyap gini aku rasa aku saim dengan orang lain bukan jai..

(mu dalam bahasa kelantan adalah = awak)

gegeh kan member gua tu.. bukan datang saje jer, datang bagi ceramah sekali. nak jer gua layang penyepak barang sedas dua atas muka dia, bukan datang nak bagi buah tangan ke hape ke, ni datang bagi ceramah. BTW thanx ya frend sebab tegor gua. Gua pun tak hingin nak jadi cenggini. pape pun kalo ada salah silap gua tegor la, jangan pendam lelama nati jadi pekasam, sodap jugak kalo makan... kah kah kah.. apa yang gua buat sekang gua cuba jadi humble.. tak salahkan kita merendah diri dekat orang lain. tak elok gak kalo kita selalo nak tunjuk kita ni bagos, nati ada plak yang menyampah lagi...

3 comments :

tikuzza said...

bagusla member ko tu...itu baru member sejati...

=o) said...

yup tikuza... dia memang seorang kawan yg bleh di anggap kawan

Anonymous said...

ini baru dikate an kawan sehidup semati,,
gf,,,petik sane petik sini,,wiwett,sane wiwitt sini,,datang sekeliling pinggang,,
uncle isaac josh olswen ade rupe ade sataill sume ade,,,nakrungsing ape
kalau kawan kite boleh ke petik sane,,wiwit sini,,,,,tAKBOLEHkAN,,
biar putuscinte jagan putus kawan...

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...