iklan

February 28, 2011

Setiap Peristiwa Pasti Ada Kemanisannya..!

Hari ni Gua mulakan hari dengan senyuman, Gua pun tak tahu kenapa gua senyum dengan gembira, dan senyuman itu bukannya PLASTIK.. gua harap senyuman ni akan terus berlanjutan hendaknya.. ramai yang dah bertaya kenapa gua tak hapdate blog dah beberapa hari, gua tak sakit, line internet pun ada, gua just pergi bercuti buat beberapa hari.. kat mana..? etu rahsia lah..
Pastu ada yang marah kenapa gua botak kan kepala gua yg dah memang ensem tahap gaban tu..! hahahha ada la sebab gua wat demikian, gua pun tanak sebenarnya botakkan kepala, tapi dah banyak sangat masalah dalam kepala gua, so gua harap dengan botakkan kepala dapat meringankan sket beban yg gua tanggung selama ni, nak share dengan org, tak semua orang sudi dengar ape kita merepek meraban ni, skadar hurm...hurm.. hurm... je derang ni.. kih kih kih kih.. tapi ada gak yg sudi tadah telinga dengar masalah gua. Thanx pada insan tersebut.

meh gua share citer kenapa gua botak kan kepala
Klik gambor untok tumbesaran

Gua jenis yang nekad. gua akan buat apa sahaja yg gua cakap. Sebab gua ni memang keras kepala. Sebab bila gua bercakap sahaja, orang mudah memperlekehkan gua, orang bajet gua tak mampoo nak kota kan ape yang gua cakap. sory la, kalo gua cakap arini nak balik kampong, macam mana pun gua akan balik, kalo gua cakap nak beli selipar, tak kira hujan panas ke gua mesti nak benda tu, gua pun tak suka ada perangai cam ni, tapi tu la hakikat gua.. orang nak terima ke tak terserah.

Tapi sebelom gua wat sesuatu perkara, gua tak buat membabi buta, cam keling lompat pagar.. gua akan pikir akibat atas perbuatan tu.. yang penting apa yg gua nak gua dapat. Pasni gua cadang nak bukak kedai makan ala-ala kopitiam gitew.. kedai yang ada free-WIFI bleh lepak2, pastu dalam kedai tu gua nak selitkan dengan bakery stall sebab gua memang suka kek, and then bleh cuci gambar, bleh sewa photographer, sebab gua suka amik gambar. DSLR coming soon gua akan beli. agak2 cemana la kedai gua tu kan..? korang tayah nak pening2 pikir sebab gua dah lama pikir menda ni. antara nyata dan realiti jeh. (giler babi berangan budak ni)

Cakap jer kalo takder duit tak guna kan, so gua da setat saving dah, siket2 jer sambil menimba pengalaman baru sesikit. terai segala kerja yang orang lain buat, rasa cemana penat mereka, kalo sebelom ni gua dok kedia gua oder jer, kalo lambat gua maki jer runner dia, skang ni bila da rasa cemana baru gua tahu mulianya kerja walaupun sebagai seorang cleaner.. Bila kita kerja dengan hati yang ikhlas, tak berkira, sanggup ganti kerja member, tolak tepi ape org main kutok2 belakang, homaigod indah betol hidop ni.

Seandainya gua tak mampo nak ada kedai sendiri, gua rela kerja dengan orang sampai bebila, selagi tulang empat kerat ni mampo berbakti.selagi rezeki tu halal, kenapa tidak. Sebab tu gua cakap setiap peristiwa pasti ada kemanisannya.. And mummy gua pesan setiap kejadian yang berlaku semua tuhan dah rancangkan.. hanya kita yang kena banyak bersabar, sebab tuhan tak kan uji umatnya sebegini rupa kalo dia tahu kita tak mampoo nak menghadapinya..sebab gua keras kepala, tuhan uji gua dengan pelbagai cabaran, dan gua tak kan berada di sini, tempat baru ini, hari ni, jika malam tu gua tak pergi.

No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...