iklan

February 21, 2011

Ingatlah Sahabatku Semua..!

Orang yang baik amal dan tidak berbuat kemungkaran kemungkinan besar akan selesa di hari kiamat kelak. Bergantung kepada kita sama ada hendak berpeluh atau tidak.di akhirat kelak: bila berpeluh di dunia pun kita sudah tidak tahan, inikan pula di hari akhirat.

Sabda Rasullulah SAW yang bermaksud:

"Janganlah kamu putus-memutuskan hubungan , belakang-membelakangi, benci-membenci, Hasut-menghasut. Hendaklah kamu menjadi Hamba Allah yang bersaudara satu sama lain (yang muslim) dan tidaklah halal bagi setiap muslim mendiamkan saudaranya lebih dari 3 hari"

(Riwayat al-bukhari dan muslim)

Gua tak mampo nak jadi yg terbaik untok sumer orang, gua hanya insan biasa seperti anda, Gua juga punya sekeping hati yg perlu anda jaga. Gua juga sudah sedaya upaya menjaga hati anda, Namun susu yg gua bagi Cuka yang anda balas. Gua tak perlu nak menagih belas kasihan dari anda semua. Sebab setiap manusia pasti akan berubah, pasti akan lupa diri bila dah senang, Gua juga tak terkecuali.

Anda tak perlulah nak berasa terhutang budi dengan gua, kerana keluarkan anda dari bukit. bagi anda mata untuk melihat, bagi anda kaki untuk berjalan.Budi gua kecil sangat. Anda juga amat baik dengan semua orang, tidak menyakitkan hati. pandai jaga hati orang tua. gua tidak. gua  amat jahil, makcik2 gua benci gua. Kawan-kawan benci gua. Semua orang pun benci gua. tidak kiralah banyak mana gua buat baik, natijahnya yang burok akan berpunca dari gua.. Gua buat baik skali pun gua tetap nampak hina, orang juga tak pernah nampak kebaikan gua. OK lah. gua merendah diri. tak baik riak nak bgtau org yg gua ni bagus.


P/S: Pada reader gua, Gua nak stopkan menulis buat sementara waktu, sebab gua nak tenangkan fikiran. Gua mungkin kembali lagi tapi tak pasti. MAAFsemua..

1 comment :

MamaGojes said...

yg buruk xyah diingat2 daen diikut2.. segala yg terjadi,.. jadikan ia sebagai semangar untuk meneruskan hari esok... langit xselalunya cerah.. tp manusia mencipta payung utk berteduh..

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...