iklan

May 10, 2013

Tabiat Pelik | Korang Ada..?

Hello korang...

well kali ni gua nak cerita sikit pasal tabiat pelik.
semua orang ada tabiat pelik yer dak..?
ada yang jenis suka cium barang pastu baru beli
ada yang jenis besok nak exam malam ni baru gegeh nak membaca, ni kira tabiat juga ya,
kadang ada juga yang suka tiru orang pun ada,
aku beli tivi nak beli tivi
aku beli lemari kau nak beli lemari
ape kau takde hobi lain ke wei...?
hahahahahaha..... macam tenggiling jer perangai.

Ada member gua yang sorang ni suka hins-hins seluar dalam yang dah kering dibasuh, pelik kadang gua nengoknya,
dekat sekolah dulu member gua si hadi tu suka korek hidung pastu calit bawah meja,
pernah sekali terjumpa khazanah dia bawah meja sebab masa exam gua kena tukar dengan meja hadi,
dan time tu memang gua carut dia tahap dewa lah, celaka tak patut punt punya kawan wei.



Tapi ini kali gua nak cerita gua punya tabiat pelik,
pelik la kot bagi manusia normal macam gua ni,
Sejak bila aku normal ni, hahaha selalu gila je.

1- Wajib tukar atlease 2x baju atau seluar sebelom keluar rumah.

2- Pantang jumpa cermin.

3- Akan susun duit dalam wallet ikut turutan dan kepala agong.

4- Kalau beli barang suka ambil yang paling belakang, sebab orang tak usik lagi.

5- Sukar memilih. Sape pernah shopping ngan gua dia tahu.

6- Sanggup tak beli kalau barang yang dikehendaki takde warna pilihan hati.

7- Gua kidal, tapi menulis tangan kanan.

8- Kadang time packing barang mesti check sampai 4-5 kali walau dah tahu barang tu tidak tertinggal.

9- Gua baca surat kabar atau majalah mesti dari belakang dulu. Kecuali Novel atau buku sekolah je.

10- Suka baca encyclopedia yang tulisan dia panjang-panjang.

11- Suka bercakap dengan kucing, suka kat binatang yang berbulu

12- Pantang nampak logo PERCUMA mesti nak beli

13- Tak suka duit syiling. kadang balance seposen gua sedekah je kat makcik kedai tu.

Gua juga di gemari dikalangan anty-anty serta perempuan yang berusia. Diorang kata gua ni pandai amik hati, ni nak kira tabiat pelik ke buang tebiat ni..?

eheeerrm.... cough...cough.. uhuks... gimme-gimme  batuk jap.
tersedak beskot cipsemore.
ni tabiat jugak suka mengunyah sebelom tido.
so kalau korang ada tabiat atau tebiat nak share boleh la share ngan kekitew ni.

ok la wei, dah tengah malam ni, sebabnya malam jer ada masa nak ber blogwalking belog orang, siang mak kerja. OOH ya, lupa nak update pasal majlis hari jadi tempih tempoh hari ada dalam draft.. nantilah kalau ingat besok,

Gua nak mention pada kengkorang semua :
Masria
Aremin Olswen
Sepol

Rafi
Azue ( Cik Cinta )
Abang Adam
Ingat nak buat Birthday party lagi sekali, nak sambut birthday korang yang dah lepas tu kan, ye la takde kek kan hari tu.. so do keep in SENTOH all. Nanti kita main tukar-tukar hadiah ok.

No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...