iklan

May 26, 2013

Gua | Mat Salleh | Dan Goreng Pishang

Hye bloggy...

salam manis beserta madu buat semua..
hahahaa.. kemain intri intro kau jah..
ni update blog kat kampung halaman ku ini..
Di kota Bharu Qlate..Abe Ore Qlate dik... hahahaha

1st nak tanya la kan, lawak sangat ke wei blog gua ni,
satu masuk drop komen blog lu lawak
dua masuk drop komen lawaknye wei entry kau
tiga masuk... hahahaha.. dah..dah.. jangan masuk banyak sangat
nanti melimpah susah... kakakaka (celaka tak patut)

Kadang gua tak perasan hasil nukilan emas gua ni kelakar
emas ke..? boleh la.... kot
kadang masa menulis siyes tak perasan
dah habis taip panjang lebor lepas baca balik..
kikikikiki (tutup mulot)
bukan gua tulis... tu SAKA gua yang menaip
gitu boleh...????


#REBAH

Ni lepas punya cerita la...
Gua pun tak tahu la kenapa orang selalu salah anggap gua.
Gua ke mini market dekat Putrajaya Central
nak beli air je pun... time tu kemain pikul bag besar cam mat salleh bawak tu
Capai air dalam peti es terus ke counter nak bayar
sebab dah ada tag price so gua bagi ngam-ngam la duit tu
then akhak cashier tu tanya

where you from..? how long u have been here
how malaysia..? pretty..!
dan beberapa soalan yang tak patut gua tulis

Dan tak sengaja lesen memandu gua jatuh atas meja cermin depan dia masa gua korek cari syiling dua pulohsen..
ooooo.... orang Malaysia rupanya, sory la dik ahkak ingat mat salleh tadi
tengok rambut color blonde mata pulak kaler cekelat
Gua senyum, pandang dia, kenyit mata, gua buka pintu gua blah.

Pastu masa dalam perjalanan balik gua duduk tepi sorang perempuan
time tu dah separuh jalan dah,
then dia buka Mp3 mengaji Al-Quran
memula dia buka slow je letak tepi telinga
dia tak bawak earphone kot, nak je bagi gua punya
entah cemana dia tertekan volume kot kasi tinggi
then dia terus cakap
"Im sorry sir, i dont mean that"  
Dah alang-alang dia bukak khen
gua cakap la, sokay just continue that
saya pun suka juga dengar orang mengaji
Kemain pulak time tu aku nak speking bagai dengan budak tu

 Iyah...iyah..iyah...

Ehh... Abang orang melayu ke..? Islam ehh..! oo i see
gua macam... eerrrghhh.........!! sentap kejap mak nak..
Nampak kafir sangat ke muka gua ni..?
nak kata iras mat salleh tu memang jauh kelaut la
mebey sebab putih je sikit, takde la putih mana pun
her..her..her.... tapi nasib la dia tak kata gua ni iras indon

Kata member gua yang selalu lepak dengan gua
sebab kau tu suka pakai shortpant
pastu kadang kau pakai rantai gelang bagai
selalu pakai baju seluar bright kaler
pastu rambut kau tu hah panjang warna cekelat lagi
aku pun kalau tak kenal mesti cakap kau ni anak mat salleh mana sesat
tapi sayang kau pendek jer
kalau tinggi sikit ada la iRAS-iras


 Shadap kau.... kau ingat sweet lettew kau kutuk aku yer...

pastu semalam gua lepak kedai makan dengan member gua area Kota Bharu jugak
Gua oder air kelapa gelas besar dengan nasi goreng pakapao

Ni ler kerupanya Nasi Goreng Pakapao tu

Gua oder nasi tu gua cakap la
"Abe buat pedah sikit deh"
then brother yang amik oder tu cakap
Pandai awok make pedah Selalunya ore luar dop make pedah
"Sayo melayu la abe, ore Ketereh ni jah" 

Diorang bantai gelak gua ramai-ramai
celaka kan korang... jaga kau ya..
kata Faiz "tu la lain kali balik kampung jangan pakai pelik2 kan dah kena"
besok keluar rumah pakai purdah lah ya....!!

Pastu tadi gua ke pasar malam, area rumah la jugak
makcik kasi goreng pishang rm7
pastu makcik tu cakap kalau nak dapat rm5 jer
lagi rm2 kena tunggu la,
then dia tanya, ada tamu ke kat rumah banyak beli goreng pishang
"ehh tak la makan 3 orang jer"
jerit makcik tu...
"banyok ni awe beli tujuh riyal, kalo make tigo ore padan beli tiga riyal tak habis make"
mana gua tahu goreng pisang kat kampung tu seposen sekeping
mean kalau rm7 tujohpuloh keping la yer..
kat kelumpo sana pisang goreng rm2 tu 8 keping jer

 banyak ni je dah rm4... kalau beli rm7 tadi gua jemput beruang datang bertandan kat rumah nanti

ok lah yu'olls gua nak gerak dulu nih, 
nak bercuti ke pulau Perhentian katanya
nak berenang dengan duyung 
1-Spender (check)
2-SunBlock (check)
3-Sun Glasses (check)
4-durex  ehh Colgate (check)
5-Berus gigi (check)
6-Dslr D90 (check)
hah..aku nak melancong ni kau... mampo...?
tapi sempat lagi gegeh hapdate blog
takot hadek-hadek rindu hasil nukilan emas abam ni
kakakaka (celaka tak patut)

bye............................

  

3 comments :

Faiz Saaid said...

sedap makanan tuh,

Eymasu said...

hahak..kelakar jer..tu larh lain kali kena kasi hitam rambut baru org melayu..nie duk mana gorng pisg tak tahu bpe riggit skrg..mmg bnyak tuh..hahak..ok selamat berblogging..(^_^)

http://www.eymasushoppe.blogspot.com/

Greenlava said...

Meme kelakar demo

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...