iklan

December 26, 2011

My Dear Santa Claus

Dear Santa,

Tahun ini genaplah 12 tahun gua tulis surat kepada santa.. Dan gua syak santa ni banyak menipu.. sebabnya semua surat-surat gua santa tamau balas.. heh... Tahun ni gua tanpa rasa putus asa menghantar lagi sekali surat kepada santa dan meminta agar menghadiahkan gua sebuah Samsung Galaxy Note sebagai ganjaran sebab hadiah tahun lepas gua tak dapat.. Malam ni Gua tak tido sebab overnite semata-mata nak jumpa dengan pakcik gemok baju merah tu.. Tadi gua ada menyediakan stokin kosong dan di gantung dekat serombong asap agar santa tak tercicir hadiah gua..


Gua yakin kali ni gua mesti jumpa santa.. sambil gua menaip blog, mata gua memerhati jer kiri kanan mana tahu santa datang.... Gua juga ada menyimpan guni beras bersaiz gergasi agar senang gua nak bungkus santan santa dan jadikan tebusan agar santa hadiahkan gua dengan sebuah talifon pintar bernama samsung galaxy note..

kejam tak idea gua...??? memandangkan Keadaan di rumah sejuk sekali,,,, sekali sekala gua ada menguis-nguis bara api supaya hangat.. dan santa tak juga muncul kan diri.. mungkin santa dah letak gua dalam senarai budak kekanak nakal.. dem.. dem...



Tetibe bunyyi berdentum, semacam benda besar jatoh di atas bumbung.. gua syak itu mesti santa.. gua pandang ke luar rumah.. rupanya burung gagak tengah beromen atas bumbung.. dan gua sangat terasa kecewa dengan santa..

dan tahun ini gua kecewa lagi sebab santa tak datang.. mungkin lain kali gua nak sediakan satu sangkar besar dan letak keju di dalam.. untung-untung santa masuk nak makan keju, gua terus tutup sangkar tu.. har.. har.. har.. pastu gua bercakap dengan dia pasal gua tak puas hati sampai santa pitam..

ok..

sincerely

isaac josh olswen
...............................

No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...