iklan

November 14, 2010

padan muka aku

ni la kes peti ais bocor.
terlalu taksub nak minum cappucinno ice blended with whipcream kejadian tak best menimpa gua. Demn rasa sakit hati.. cemana la ganas nye tangan gua menarik ice cube dalam tab dengan rakusnya. sehingga menyebabkan dinding freezer terkopak dan bocor.. slama gua idop kat umah tue, dok bukak tutup, bukak tutup menda alah tue takder lak nak jadik.. arini ntah cemana leh bocor. padan la ngan muka gua dok cakap ngan mummy nak tukar peti LG 3pintu pastu tak beli. arini bila dah rosak kena la beli baru.. (harap2 kalo repair besok bleh guna lagi) bulan ni tayah citer la mmg da pokai tahap mega dah. abis gua belanja beli enset baru. mesti ada yg pelik kenapa lak gua yg nak kena beli baru. Bukan ape kalo suh dady gua yg belikan lagik bagus.. tayah la gua pening2. Dulu gua da ganti kan peti lama ngan peti baru sempena anniversary daddy ngan mummy..kira prezen lah.kalo stakat wat kek bagi cekelat tu da biasa sangat org buat. lagi kalo suh dady gua yg beli lain mesti besar anak ikan jer dia beli kan.. pastu mulalah mummy gua bising nak simpan lauk pom tak muat.
 
 ni hah request dari MUMMY gua LG 3 pintu

mampos gua.. haha.. mummy takleh discount sket ke..? toshiba 2 pintu bleh..? 
bayar PTPTN Rm100
broadband Rm100 (tapi gua slalu bayar separuh haha)
kumpul nak beli nikon DSLR D90 rm300 sebulan.
Christmas sale lagi
YES sale lagi.

haiish..bebetol mengusik kalbu.
DADDY beli kn lah dulu yer..nati gua bayar ujung bulan.BOLEH...?

dulu gua slalo nasihat orang kalo kena musibah ke pape rilek coz tuhan tu ada. dia tahu bila kita dalam kesusahan.
last2 kena batang idung sendirik mengalabah jugak.. haha
 
teringat gua kat kata2 kak MASYITAH.
kadang-kadang tuhan sembunyikan kita MATAHARI,
dia datangkan kita KILAT dan HUJAN,
kita menangis mencari dimana MATAHARI,
sebenarnya kita tak sedar tuhan nak hadiahkan kita PELANGI.
 
 Kata kak MAS tuhan tu rindu nak dengar suara kita..(DOA) bila kita da agak jauh dan mahu melupakannya tuhan ingatkan kita dengan memberi kita sedikit musibah. (ingat la dik duit kat dunia ni bleh cari.. tapi amalan kita nanti takder ganti) bila kita tengah susah hati BERSEDEKAH LAH, semoga amalan kita yg sedikit tu dapat membantu kita. (SESUNGGUHNYA TANGAN YG MEMBERI ADALAH LEBIH BAIK DARi TANGAN YANG MENERIMA)
tuhan tarik sedikit rezeki kita sebab dia nak bg kita lagi banyak rezeki. kalo hilang sedikit hari ni jangan lah mengeluh. tp berdoa semoga tuhan murahkan rezeki kita.

THANX SO MUCH KAK MASYITAH. i love u very strong.

No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...