iklan

August 22, 2010

Buah Melaka

gua nak citer sapal buah melaka.
bape ekor dari kowang yg penah makan..? gua rasa sumer penah makan kan..? gileer jakun lah orang e2 kalo ta penak makan buah melaka yg lemak lagik juicy neh..menda alah ni bulan pose banyak la kat bazar ramadhan..tp kowang dapat jupe kaler hejou jer kan.. pernah jumpa buah melaka kaler biru, merah, kuning, pink..? pastu saiz dia besar tapak tangan..? cam lam picture neh..! kalo teringin nak makan jom kita ke mydin subang jaya. tempat len takder kat sana je.. pada member2 aku tu, aku citer kowang cakap aku tipu. hah skang aku tepek gambar bg tatapan korang.besar ke tak besar. pada yg mulot kecik tu mintak maap la yer jgn la terai beli, kang tak pepasai tecekik mati syahid di bulan puasa ni.. koh..koh..koh..koh.. menda alah ni agak2 kalo wat peluru tembak tupai buleh pengsan tak..!
td jalan2 ke bazar ramadhan, aku tengok buah melaka yang saiz dia sebesar ibu jari aku gelak jer..sebab kami punya kuweh sangat besar. (BESAR PUNYERR) pastu pakcik tu paksa2 lak aku suh beli kuweh dia..aku cakap tanak.dia suruh jugak.mungkin dia tak faham sebab tadi aku berbahasa peranCIS. nak jer aku terajang buah pinggan sebelah kanan dia..

P/S: pakcik besok aku gi bazar ramadhan aku bawak kamus.Mungkin pakcik tapaham bahasa peranCIS Senang nak translate dalam bahasa melayu.
"pakcik aku tidak mahu kuih itu,sebab kuih itu sangat tidak sedap." CAMNI BOLEH.....????

1 comment :

senandung semalam said...

soadapnye...
ko wat aku lapar...

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...