iklan

August 30, 2009

+ keRaNg bAkAr mAbELeS +


1. wah skali tengok gojez sakan kerang ni.. mau leleh sumer air yg berada dalam badan gua..tengok jam baru pkol 07.00pm waktu tempatan..tiktok tiktok dia dok memekak..perot aku da (chroot chroot) meroyan mintak makan...ye la jgn tatau kerang bakar di bulan ramadhan ni mabeles habes...skali makan leleh habis sampai jilat kaki la... tu aku la kalo kowang tatau la cane plak..dapat mamam kerang bakar mak mertua lalu tepi pom wat ta nampak.. Angelina Jolie wat catwalk pom aku ta pandang..hahaha..

2. kalo nak tau aku mmg elergic nan kerang ni.. sebab tu la mama aku tanak belikan walaupom aku nangis guling2 cam tenggiling mak aku ttp tanak belikan.. sebab pe, bila mamam aku akan mengalami kegatalan dan ruam, so that Y la mak aku tanak beli.. tp da name pom bulan ramadhan kan..tetibe lak mama aku terbeli kerang bakar untuk anak lelaki dia yg terchenta ni..

p/s: Sebenarnya ni la berkat aku doa siang malam (cahaya keimanan terancar kat dahi g2)

3. gua kasi salut la kat mama gua sebab telah menghidangkan makanan yang gua mmg da lama ta makan n makanan yg diharam kan berada di rumah sekira nya wa berada kat umah..time aku tade kart umah mesti mama ngan papa aku makan kenduri besar kerang bakar..malam plak as usual aku akan kuar minum ngan kazen aku, malam tu kami gi ke kedai makan BILAL (ni nak kasik pomot siket kedai ni haha..) nati pakcik tu bg aku discount kot boley erk pachik.. kazen aku gi oder lak kerang bakar phaew lagik skali mabeles buat diri aku..ni tau kart mama aku mau kena penyapu neh.. sorry ehh MUMMY.

4. Aku menyantap sajian tanpa menghiraukan keta yg lalu lalang kat tepi jalan. sesekali terdengar bunyi hon lori pot pet pot pet memecahkan hening suasana malam, namun aku tetap gegeh habiskan kerang bakar aku ni pekena lak ngan somtam mangga serta rojak buah dengan kuah pekat melikat membasahi pinggan phew layan beb.. ko suh SITI NURHALIPAN berdangdut pom gua ta layan..selesai sudeh kami makan, kami balik la..

5. Sesampai je kart umah, aku ngan segan silu masuk lam umah ngan sopam samtum sambil jalan berjengket jengket takot mak aku perasan, then tetibe terdengar 1 suara merdu bak buluh runcing memecahkan sepi malam.. EERM..EERM.. awal balik, jalan nampak lagik balik wat per.. gua tengok jam astaga da pkol 5.00am da sahur da pom..sambil mulut terkumat kamit membaca ayat suci gua pandang mata mummy gua.. Mak tadi makan kerang bakar kat kedai BILAL.. Then mak aku turun bawah amik topuware..aku ngan perasaan ingin tau menjeling jeling manje mummy aku tengok kalo2 dia nak amik rotan ke.. huhu SERAM rupenyer dia amik..!! Nah ubat gatal jangan ta makan plak.. nati sok taleh puasa...rupanyer dia beli kerang bakar tadi dia da siap prepair ubat gatal tok aku.. hehe syukur pada tuhan.. len kali aku leh makan lagi.. MABELEES...!!


2 comments :

aRaBeLLa said...

huwaa nak kena decode ni baru paham..huuh

=o) said...

haha.. tapaham ke.... cian meh cni nanak translate

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...