iklan

October 10, 2010

mata biru

Skaly lagi gua gigih bershoping kat carrefour. mementang la kan carrefour tepi umah jer. ni sumer salah incek posmen la yg melayangkan brochure carrefour lam peti pos. gua ni mmg satu penyakit, nampak jer sale mesti pegi walau tak membeli, ekcely sesaje je nak chex betol ke ada sale.ntah2 sesaje je menipu. Ngeh3x. arini gua kesana sebab tertarik kat rak kasut 3tengkat bersama dengan kabinet 3 tengkat. besa la idop membujang kena la sesekali skala kemas umah.. gua kuar umah cam biasa la baju V neck ngan boxer sais S. tayah nak ensem2 kalo ensem2 pom tak de gak org nak kat gua yg tak berharta ni.. (gua hanya insan kecil) gua bawak rak kasut sama kabinet nak gi byar, ntah tetibe jer cashier dia meroyan nak speaking matsalleh segala bagai.
"sekius me sir, can u please gimme enough money coz i out of money."
gua layang jer duit rm100
"sorry miss i only ve 100 and i dont ve any small money"
hameeek ko kan aku pom da berspeaking matsalleh
"would u mind to lend from ur friend..?
so sory im not po0r enough to do that.coz i still ve ma own money.
ekcely aku malas la nak  layang visa card berbelanja juga sekecil cuma.nak tanak terpaksa gak bayar pakai card sebab dalam mesen dia mmg sah takde exchange,
"BTW i ve visa card do u accept here..?
pot pet pot pet akhirnya selesai lah. Aku pom cakaplah terima kasih bebanyak yer kak. sebelom aku blah dia pom tanya aku "boy u can speak malay..?" opkos la kan aku anak kacukan melayu sah2 pandai speaking bahasa melayu dengan loghat KL sambil sleng2 matsalleh gitew.
"yaa i can speak malay, i came from Singapore and stay in this area..common fell free to come at my house if u dont mind lah."
"boy ur eyes are blue i thought yu not from here.cakap melayu la dik akak faham, kita kan org malaysia"
gileer promoter ni sah2 ko nak ngorat aku yer.ntah tetibe ko ajak aku speaking bagai nak giler dan2 bidas aku balik. Lastik tetek ko baru tahu. aku dengan perasaan yg tak bersalah serta suci melontarkan satu hujah2 manis tepat atas dahi beliau.
Ahkak jangan bajet ahkak tue terror sangat. at the first meet..!! yu or me who start to speaking 1st...? ekcely yu cant speak English sistah.YOUR grammar really horrible.suck what a jerk. hahaha jadik bahan ko malam td depan kastemer lain, tu la padah kalo nak tegor org pastu nak carik salah org. kalo ko gadoh ngan laki ko tak dapat kote skaly pom jangan la lepaskan kebodohan ko kat lelaki pure suci cam ai ni.. sentap mak.. takan la sebab mata aku biru ko tetibe felling nak cakap matsalleh ngan aku... ok la next week aku pakai hejou plak ntah2 ko felling nak speking perancis lak..

No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...