iklan

June 28, 2010

salah rumah

arini apeke siotnya dalam idop.. hohoho.. pepagi buta matahari tak bangun lagi wa da bangkit gosok gigi gigih nak pegi kerja..dengan mata pejam celik pejam celik gua melangkah kaki turun tangga yg berbelas belas tingkat tu dengan penuh rasa yakin dan tabah..tetibe terasa gatal lak kaki ku ini.. tengok2 astaga gua lupa pakai kasot lak.. bengok nye kasut..bukan reti nak wat misscoll gua lupa nak pakai dia.. nasib la gua baru turun sampai tingkat 3.. gua dudok tingkat 5 yg jauh tinggi nun di sana.. yg best dok tingkat 5 ni bukan ape.. bebas dari salakan hanjeng2 yg berkeliaran bawah apartment.. nasib badan la kena menyamak kalo terlanggar menatang tu yer dok..dudok kat tempat keja sedar tak sedar da pukol 6.. yippy yippy buleh balik.. bab balik ni la aku mmg tak suka..bukan ape..terpaksa mendaki anak tangga yg banyak cam kat batu cave tu..kalo setapak dua tak pe la..buleh aku mendayung pakai sampan..hahahaha (gelak guling2 sambil tngok kekatu kat luar tingkap) daki punya daki TAADAAAA.. da sampai kat pintu umah aku..


dengan bangga gua menjolok lubang manga solex dengan anak kunci..tp kenapa tak masok..KENAPAKAH..? gua teruskan niat murni gua nak masok rumah.. terai plak kat kunci pagar..haiiiikk tak masok gak.. mata mmg mengantok tahap dewa da ni..gua raba2 num pintu.. 3-8-15 adoooiiyai ni bukan rumah gua.. satu tingkat lagi dah..patot la lubang kunci cam tak serasi jer..salah jolok rupanya.. soli la makcik gua ngantok giler lupa nak bilang anak tangga..dengan perasaan tersipu sipu malu dengan muka pipi yg kemerah merehan gua lari naik tingkat atas..malu beb..da gaya perompak da aku td..

flashback-
kat kitchen td rasanya da minum kopi pekat tanpa gula.. tak jalan lah.. takpe..besok gua terai holick pulak..mana tahu anda jadi sihat dan kuat.. hahaha...

1 comment :

senandung semalam said...

sian nye...
lwak pun ade..
hehehe

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...