iklan

April 13, 2014

Ragam Pelanggan Saya

hye, salam manis beserta madu buat semua...

 firstly.... hamboih kau intro cakap omputih dia..
uncle nak ucapkan ribuan terima kasih kepada semua costumer uncle yang tidak henti order kek dengan uncle.. yang sudi layan kerenah uncle...

minggu ni selesai sudah beberapa bijon kek yang orang order, tinggal kek cik donat dengan sis suria rizal jer belom buat... itu mungkin esok uncle siapkan...

bila uncle buat delivery, ramai yang tak sangka orang yang buat kek ni lelaki, pastu budak mentah macam uncle ni... maybe diorang ingat perempuan jer yang tahu buat kek... hehehe.... uncle ni multilevel human..

tapi entry kali ni uncle nak cerita pasal benda lain... sesuatu yang buat uncle sebak, yang buat bola mata uncle berkaca bila mendengarnya..

tadi ada seorang hambal allah inbox uncle dekat fb.. dia nak order kek.. tapi bukan untuk dia, dia minta uncle delivery ke rumah anak yatim wadi sofea dekat kota bharu.. hamba allah ni dari tawau... jujur uncle cakap rasa macam nak nangis jer bila dengar orang nak buat amal ni, dia tak kenal uncle, jumpa pun tak pernah, tapi dia berani nak bank in duit suruh uncle buat kek dan sedekahkan ke rumah anak yatim.. kalaulah uncle ni jahat dan makan duit dia, dia mana tahu... tapi sangat syukur pada allah sebab masih ada lagi hamba allah yang percayakan uncle..

insyallah kak... saya akan sampaikan niat murni akak tu... saya akan tunaikan permintaan akak tu... semoga akak dan suami tercinta juga anak2 dilimpahi dengan rezeki dari allah yang melimpah ruah... ramai manusia tak tahu dengan niat ikhlas bersedekah itu lah tuhan akan menggandakan rezeki kita.. uncle ni bukanlah seorang yang alim dan kuat agama, cuma ................... benda yang wajib kita buat tu, haruslah kita laksanakan. tak akan kukuh sebuah rumah itu tanpa tiang kan..

walaupun ujian dari allah untuk uncle tak berhenti kiri dan kanan, tapi sikit-sikit allah berikan uncle kemanisan senyuman... semoga kenikmatan ini berterusan dari tuhan.. insyallah..

uncle dah ngantuk ni, esok nak bangun  pagi bukak kedai... bye.

assalamualaikum...

Uncle belanja gambar sekeping....

Apabila allah berkehendakan sesuatu pada kita maka jadilah..
semasa kita senang janganlah kita lupa pada mereka yang susah..
walaupun kita rasa hidup kita sekarang kurang senang...
ketahuilah bahawa ada lagi golongan insan yang lebih malang.


bersyukurlah dengan rezeki allah hari ni....

1 comment :

haffizmohdnoor said...

wooww good job..
saya tengah blaja buat cake.. boleh la sikit2 :)

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...