iklan

November 1, 2011

Jom Masuk Kelas Bakery

hye bloggy
this week gua agak menyibukkan diri
dengan kerja-kerja luar
sampaikan takde masa jengok blog
masa pun untuk tido jer balik umah
tambah dengan situasi yang giler genting skang ni
membuatkan otak gua
berpusing luar dari paksi

Beberapa hari ni gua agak bizi dengan kelas bakery, ajar anak-anak dara serta mak dara buat kek dan segala macam makanan berasaskan tepung.. Berbekalkan dengan sedikit ilmu di dada gua semangat mengajar derang semer, kelas tak lama dalam 9 jam jer, tu pun 4 orang pelajar sahaja. Gua pun taleh la nak wat terror sesangat sebab ilmu ni belom cukup power lg stakat ajar basic tu mampoo la..

kau mampoo....????

Antara design yang sempat gua snap, sebab masa yang terlalu singkat gua tak sempat nak snap bebanyak yer la kau tangan penuh icing takan la gigih nak nangkap gamboo.. 

pelajar di ajar sapu basic icing

Wah kau kelasssssssss.... muda-muda dah jadi cikgu, tak dapat jadik cikgu sekolah jadik cikgu buat cake pun syukurlah, tu pun dah kira gua ni agak bertuah sebab di beri peluang dan kepercayaan untuk mengajar derang semer..

Berbakat, hasil dari pelajar gua yang paling muda..

Derang semer ni gua ajar sekali jer dah terror, harap lepas ni design korang makin chanteeQ la yer.. 

Iera, dengan cake blackforest..

sempat 7 jenis cake jer gua mampo and sempat ajar, nak ajar banyak lagi, tapi timing memang jelous dengan gua.. shit man.... tapi next week maybe after raya gua akan adakan 
2nd class untuk floral cake decoration and 
3rd class untuk fondant floral icing..
4th for cup cake..
segala jadual mengikut kebizian kehidupan gua..hahaha..
tapi jangan nak rekues lelebih dari gua, sebab gua pun still dalam learning proses... percaya atau tidak gua hanya belajar semua ni dari youtube sahaja.. kalo citer mebey kerang semer cakap gua tipu kan, so korang ada youtube cer korang google sendiri, segala video ada, so tepuk dada tanya semangat cemana...? kau mampoooooo...?????

Lemon cheese cake
mantoop

Cartoon cake

Semua gambar ni adalah hasil dari pelajar-pelajar gua.. Gua punya design takleh tunjuk sangat kan riak plak.. har har har har...  
Gua nak ucapkan ribuan terima kasih pada kak Ieta kerana menyediakan juadah yang sangat sedap serta bilik tidur yang sangat selesa bak istana sepanjang program class bakery tu berlangsung.. Dan terima kasih juga kepada semua pelajar gua kerana menjadi pelajar yang baik dan tekun berusaha.

Nanti kan juga class assorted biscuit raya and class unique cartoon cake decoration.

ok bai

1 comment :

Farhan AJ said...

wah wah wah,..aku menggagahkan diri ku untuk baca gak entry ko..hehe..

wao.. it's so awesome.. belajar dari youtube je ? mmg kuat la semangat kot..kagum eden..

semoga bertambah maju dan semakin ramai pelajar ek :D

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...