iklan

November 15, 2011

Dosa Semalam

Hye bloggy....
lama betol tak menulis kan..
tadak idea nak ngarang
balik kampung minggu lepas
dapat plak berita yang agak tidak selesa
moto gua kena curi
depan rumah plak tu
cam vavie jer kan
tapi haruslah tanak sumpah budak tu
bimbang terkena badi beruk lepas ni
biasa la kalo mulot berdaulat cam gua ni
mintak ape sumer akan jadi

Mummy nak report polis
gua cakap tayah la
yang ngambik bukan orang lain
wat report pun moto tu dah kena barai
lapanbelas kerat
tadak guna dah..
makan hati jer nengok bangkai moto
cuma gua cakap at mummy
kali ni bukan rezeki kita
nak nunggang moto tu lagi
mebey ada rezeki yang lain......

Atau mebey ni balasan atas dosa gua yang semalam
ya kan siapa tahu,
kadang kita tak sedar ape kita buat
bila dah shedap terlanjur
baru kita nak terngadah
ikot kan banyak sangat dosa lalu gua
sampai tak terhitung dengan jari jemari ni
gua harap dengan berlalunya musibah ni
Allah akan meringankan balasan dosa gua semalam
tak tertanggung gua dengan siksa nerakanya
biar suci jiwa gua
dari segala prasangka..
semoga tuhan mengampunkan dosa gua semalam
dan memberi gua peluang untuk bernafas semula
dan kembali hidup menjadi manusia yang baru.

No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...