iklan

November 19, 2011

Bersendirian Lebih Baik Dari Ada Seribu Kawan

hye all,
Dear Bloggy.
kadang kita tengah enak bergembira
mesti ada yang tak best akan berlaku
tak cepat pasti lambat
Bagi gua hidop sensorang jauh lagi best
tapayah nak pikir pasal perasaan orang lain
nak makan ke
nak minum ke
tapayah nak kena tunggu orang pelawa
rasa lapar makan'
rasa dahaga minum
nak kemana-mana tapayah nak tunggu orang
selagi boleh berjalan pergi je sendiri

Kadang kan ada kawan cam takder
dorang cari gua time perlu jer
time sengkek nak mampos
time dah tersepit taleh bernafas
sure korang akan ingat gua
tapi kata mama
tu lah lumrah kehidupan
bukan senang nak cari member yang boleh bertepuk bertampar
tetambah dengan manusia cam gua ni

Gua ni dah la keras kepala
ape gua cakap pasti gua dapat
kadang cepat sentap walau menda tu kecik jer
gua juga jenis nekad
kalau gua kata harini jadi
gua akan buat sampai benda tu terjadi
so kalau gua cakap pada mama besok nak beli lappy baru
lambat atau cepat gua akan beli juga

Kadang sebab sifat itu lah mama gua agak bimbang
sebab dia takut gua akan niat nak buat yang bebukan
sebab sifat tu jugak ramai memember gua tak suka gua
satu lagi sifat buruk gua
cepat naik angin tak kira tempat
kalau gua rasa benda tu tak kena
gua tak kira depan orang ke
depan menteri ke
depan dato datin ke
selagi gua rasa gua ni betol
gua akan mempertahankan ia sampai mampoos
gua akan mengaku salah kalau benda tu
memey kecuaian diri gua

Gua juga jenis manusia yang tak suka kalah
selagi fakta gua tu betol,
buat cemana pun kau takan menang
paling tidak bunuh diri jer member tu
disebabkan sakit hati
tapi kalau fakta gua tak betol
gua akan dok diam dan dengar je.

Emosi gua boleh berubah dalam satu saat je kalau gua nak marah..
bila gua start marah satu badan gua mengeletar
sory la kalau ada yang kena se'pak
pinggan mangkuk melayang-layang
tu dah perkara biasa
time tu gua dah tak kisah mati pun takpe
asal hati gua bahagia.

mebey sebab tu tak ramai yang berani dekat dengan gua
tak berani nak bergurau senda
gua kadang dah tak kisah kalau takde member
sebab ada ke takde sama sahaja
kadang tak tolong serba salah
kalau tolong kan in the end gua yang akan sakit hati
so baik berkawan dengan orang dalam web jer
just kenal kat situ jer
takde nye orang nak sentap dengan gua
tapi kalau orang yang bebetol kenal gua je yang tahu gua ni cemana





No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...