iklan

July 29, 2010

Pesan Seorang Teman

Selang 2,3 hari ni gua asik demam jer memanjang.. ntah ape yg ta kena.. irini baik, besok demam balik.. rasa da tanak idop je kaedahnya..baring kiri sakit, baring kanan sakit.. tatau la cemana rasanya arwah nenek dulu masa dia sakit taleh bangun 4tahun..Dulu masa aku study kat sungai buloh aku ada kenal sorang kakak ni nama dia Nur Masyitah.. sedap je nama dia..gua panggil dia kak mas..dalam kelas gua selalo sembang ngan dia.. 1 hari gua ngadu kat dia kenapalah gua ni selalu je majal..selalo kena musibah, selalu sakit..tngok orang lain takde lak yg sakit cam aku..
kata KaK Mas
(sambil berlatarkan lagu kitaro-caravansary- dari ensetnya)
dik jgn cakap cam tu..setiap dugaan yg ALLAH bagi pada kita mesti ada sebabnya..kita pun jangan lah cepat mengeluh..Sebenarnya ALLAh rindu pada adik, ALLAH rindu nak dengar suara adik..

-Gua-
tak faham la kak..???

kata Kak Mas
sebenarnya ALLAH rindu nak tengok kita solat, sebabtu dia datangkan musibah yg kecil sebagai tanda memperingati kita supaya jgn lupakannya, ALLAH rindu nak dengar suara kita sebab dia da lama tak dengar kita berdoa padanya..bila kita dah sihat kita sering terlupa untuk mengucapkan syukur padanya..
satu lagi pesanan kak Mas yg gua taleh lupa sampai skang
"SEDANG KITA BERSENANG,
TIBA-TIBA ALLAH SEMBUNYIKAN KITA MATAHARI,
ALLAH  DATANGKAN PULA DENGAN HUJAN DAN PETIR,
KITA MENANGIS MENCARI MATAHARI,
SEBENARNYA TANPA KITA SEDARI,
YANG ALLAH NAK HADIAHKAN KITA PELANGI"
Thanx a lot kak Mas, u always be in my heart.. u were my strength when i was weak, u were my voice when i couldn't speak.. u were my eyes when i couldn't see.. u saw the best there was in me..



3 comments :

senandung semalam said...

ske kak mas jugak..
stju ngan ape yg dye ckap..
;)

=o) said...

MUUAHH.. thanx senandung.. saya pun da lama tak jumpa dengan kak mas..

fndrocka said...

nama pun dah macam ustazah dowh..hho

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...