iklan

February 2, 2013

Dialah Sahabat

Aku rindu............

Aku rindu.. rindu pada kenangan lalu..
rindu pada diri aku 6 tahun lalu..
rindu pada kehidupan yang dulu..
kehidupan baru sangat menyakitkan..

Hari ini aku belajar lagi..
walau kita ada masalah besar sekalipun janganlah suka mengadu pada orang..
kalau setakat mengadu pada member yang hanya memberi jawapan,
hurm..hurm..hurm.. aku kesian pada kau beb..
sabar lah, nak wat macam mana ujian untuk kau..
Then aku mulai sedar tak semua orang akan suka mendengar..
walau dia selalu cakap "I know you need my shoulder"
itu hanyalah alasan..

Seorang hamba allah yang aku kenal mulai bercerita..
tempat paling best mengadu hanyalah pada allah..
kadang kita bercerita dekat member..
belakang kita hanyalah jadi bahan gelak ketawa..

Ada orang lebih selesa cerita dekat bestfriend dia..
aku kadang pun macam tu juga..
kadang bestfriend pun meluat dengar cerita kita..
dalam hati dia berkata "mamat ni dah start drama air mata"

lepas ni aku tak mahu mengharap apa-apa lagi dari kawan..
tak mahu bercerita apa-apa lagi pada kawan..
aku hanya ada tuhan tempat aku meluahkan perasaan..
kawan dunia ni hanya indah dimata jika kita berharta..

Aku cuba baiki diri sendiri..
cuba untuk berdikari..
cuba untuk tidak melepaskan baran aku sana sini..
cuba jadi insan suci..

"dalam hidup kita, sahabat tu penting, tempat kita bermain, tempat kita berkomunikasi, tapi ada certain thing kita kena jadikan sesetengah hal itu peribadi dan tak elok di kongsi"

Selamat malam.....

2 comments :

Unknown said...

betul :)

Unknown said...

Yup..sahabat..sgt2.la pnting ^_^
Hargai semasa ada..

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...