iklan

October 14, 2011

Sikap Orang Melayu Kita

hye bloggy...
Salam manis buat semua
wah kau tajuk nak hawt jer
gegeh cari publisiti kan
har har har har
arini gua nak citer sket pasal sikap orang melayu ni
dorang ni kekadang takleh nengok orang senang
taleh nengok orang lebih sket
taleh nengok orang senang sket
mula lah pasang gosip sana sini
fitnah seranah bagai


Dan yang menjadi mangsa opkos la kan
muka monyet jer sepanjang hari
senyum pun pesen
sengeh-sengeh kambing jer

lagi sikap segelintir melayu kita ni
suka sangat merendah-rendahkan orang
tambah member tu pulun niat nak bukak bisness
sipolan ni plak dok lemahkan semangat dia
cakap risiko la,
takot rugi la
ko takde pengalaman la
sampai kan semangat member tu hilang
terus lunyai cam baru lepas kena rogol
aooouuuhccchhh...!!!

Tapi bila member tu dah kaya,berjaya
mula la gegeh datang mengaku kawan
mengaku sedara
time kita susah dulu
takdenya demer sumer datang nak hulor tangan
gua heran la kenapa sikap
cenggini perlu wujud dalam kalangan
masyarakat melayu kita
malu dibuatnya.. hahahahaha..

satu lagi spesis melayu ni
jenis dh lupa daratan
dah lupa hujung pangkal,
jenis tak ngenang budi
bila dah kaya mula la hidong tu
kembang kempis cam lutong.
bercakap ngan orang tu cam nak tanak jer.
yer la kau dah kaya kan
mana layak cakap ngan orang kebanyakan
risau takot orang miskin ni
mintak nak hutang duit.
konon la kan..

wah gua da penat nak menaip ni.
besok jer lah gua sambung
banyak lagi idea nak tulis

P/S: sila la doakan kejayaan project baru gua.

No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...