iklan

September 10, 2011

Gua Jumpa Wallet Orang lagi # Siri 2

Hye...

pagi tadi cam biasa bangun pagi.
mandi wangi-wangi 
bergegas ke tempat kerja
gua gi kerja naik bus jer
tak mampo nak beli keta lagi

Atas bus lepas bayar tambang
gua duduk, tetibe
terasa geli-geli celah bontot
gua hulor tangan gua raba bawah bontot
cis jumpa purse kain..

Alang-alang bawah punggung
gua bukak la purse tu
duit banyak lagi
kad bank, kad pengenalan
dokumen bagai ada..
gua syak mesti baru jatuh ni

Gua masukkan dalam bag
niat lepas balik kerja
gua cari rumah dia
sebab dia tinggal pun area putrajaya gak

Nah kau serba sedikit

Malam ni gua berjaya gak cari rumah dia
walau jalan sampai berpeluh ketiak
pusing satu apartment cari lot rumah
ahkirnya jumpa gak

  
Alhamdulillah... jumpe jugak rumah budak tu..walaupun mak dia layan gua lain macam je, siap tanya "ni jer duit yang ada dalam purse" Gua happy dapat tolong dia.. Thanx makcik sebab buat gua rasa sakit hati.. tapi takpe lah niat gua tolong pulangkan tu ikhlas.. bukan nak mintak makcik bayar ganjaran pun...

walau gua dilayan agak sinis oleh tuan rumah
tapi thanx to Allah sebab memberkati niat murni gua
lepas dah serah hak milik dia
gua rasa happy giler..

ni kes sebelomnya kalo sudi nak baca
dan yang ini sambungan dia
dan yang bulan puasa lepas

Ingatlah setiap kebaikan yang kita lakukan dengan ikhlas tanpa mengharapkan sebarang balasan tuhan akan hadiahkan kita dengan kemanisan senyuman...

8 comments :

acikbuCUk... said...

ore yg hiilang semua bnda tu untung sgt3 coz org yg jumpa semua bnda2 tu sngt baik n sngt mulia hatinya..n kita selalu dgr org ygg baik akn dpt teman or kwan yg baik...

cikshahida said...

kan, errr so ko nk ckap kt cni yg ko ni baik la sbb kwan ngn die...ehh2 kwn ehh..ouchhh

=o) said...

weh... hahaha... korang pun baik gak.. syang korang kemut-kemut

cikshahida said...

kemut2 tuh natang hape beb..tanak2 nk syang ketat-ketat..whehehee

=o) said...

kemut tu kemut la... ok la sayang ieda claypot erat-erat

cikshahida said...

ngek, xpyh nk taruk claypot sgt la...aihhh

Farhan AJ said...

hehe..kawan aku ni mmg berhati mulia..sapo perli dia siap.aku gigit mata.. muahahaha

hana sudradjat said...

alhamdulillah dah pulangkan kepada pemilik.

walaupun tuan rumah layan sinis,sabar je lah ye.hmm..biasalah kalau ada syak wasangka.

semoga kejujuran anda ini dibalas baik nanti :)

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...