iklan

September 17, 2011

Awak Tahu Dia Kenapa...??

taip
delete
taip
delete
haish... berpusing kepala tohak hotak gua
pesen ada lesung batu je
mana nak pikir pasal kerja
mana nak pikir pasal dia
mana nak pikir benda yang gua nak beli
semua nak kena planing dengan teliti

wah sibok betol bunyi dia
gaya macam menteri je kekdanya
henpon tayah cakap la
berderetan mesej gua tak baca
konon malas pikir pasal dunia
dalam kepala banyak benda berpusing
ada satu benda yang buat gua runsing
betol ke ape gua buat 2,3 hari ni
tak cukup dengan sekali
3,4,5 kali musibah menimpa gua
mebey balasan atas perbuatan semalam.


bukan senang nak cari ketenangan
bukan senang nak mempertahankan kejujuran
kadang bila nak melakukan kejahatan
pasti tuhan akan halang
ya itulah yang gua perasan
hukum dunia yang sentiasa berputaran
membuatkan gua selalu dalam ketakutan
akan balasan yang tuhan akan berikan.

Gua rasa da banyak merepek ni
dalam otak gua da takde oksijen dah
2 minggu meredah kerja
tanpa rehat dan cuti
nasib la besok kerja tengahari
boleh gua bantai tido sebelah pagi

ok la wei, gua mengantok ni
malam je ada masa hapdate blog
siang hari gua bizi.

1 comment :

lini hasnan said...

Kadang-kadang kita akan rasa resah, buat kerja serba tak kena, rasa bersalah, macam-macam la kan. Tapi sebenarnya elok untuk kita berfikiran positif, tenangkan hati dulu. ye, bukan senang nak cari ketenangan, tapi kita mesi ingat, kalau kita sentiasa yakin dengan takdir Allah swt, mesti hati akan sentiasa tenang :)

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...