iklan

September 5, 2009

-aKu Ni sAmPah-


"Jangan jadikan diri anda ibarat sekumpulan tisu-tisu kerana
tugasnya adalah untuk mengesat benda-benda kotor"

korang sumer kenal kan apa itu sampah..?
jijik,busuk,kotor,berbau,
kalo nak tau camtu la aku..
same je cam tong sampah ni..
korang datang pada aku bila nak guna,
bila da tanak guna kowang bia je,,
hina sangat ke jadi sampah..?

jadi tong sampah ni best..
bila org nak guna, dia datang,
lepas buang kita di tinggalkan..
nasib arr jadi tong sampah enn..

kan best kalo kowang anggap aku ni penting..
tp sampah. dh dasar sampah,
sape nak kawan ngan sampah..
malu, kotor, jijik, out of date..

kalau aku di kitar semula..
aku harap aku jadi TV..knp nak jadi TV..?
sebab aku bleh hiburkan org..
org akan datang dan tengok aku setiap masa..
dapat dengar berita, lagu,
seronok kan..

tp ape kan daya.. aku ni mmg sampah..
mmg dasar sampah..
aku sampah masyarakat, sampah longkang..
tak sape nak kawan ngan aku..
sebab aku kan sampah..

namun aku tak kecil hati di lahirkan
jadi hina cam tong sampah..
aku harap korang teruskan lah guna aku..
sebab aku nak berbakti pd sumer..
aku tak kisah diri aku sejijik sampah..

tp aku juga ada perasaan
sama cam kowang..
walaupom aku sampah..
-isaac Josh Olswen-



6 comments :

senandung semalam said...

sye pham ap yg isaac rse tp jgn la anggap dri cam2...jgn tlalu mrndah dri... ape yg isaac rse just lyke ape yg ishma rse but don't feel lyke isaac tlalu rndah pd pndngan orang... dis my opinion bout dis post...sorry

=o) said...

yaa as true as u say my dear..

but if ur friend treat u like a pumpkin so whut..?

actually i dont mean that.. but many people already hurt mine..

dont feel sorry to ue self..

Miss Fotomanic said...

jom, kite recycle..hoho

=o) said...

hehe.. thanx. jom recycle..

imHepPie said...

hohh...asal cam kecik ati je neh..huhu..

tong sampah pon kalo hias chumel2 kan chantek hik3..

=o) said...

hehe.. thanx imheppie..

tol tu.. ta smpah tetap sampah..

kan kan kan

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...