iklan

January 11, 2013

Kenapa Berak Dalam Seluar

Siapa berak ni..?
jerit Cikgu Rozali

Sekali lagi cikgu tanya,
siapa berak ni..? kenapa tak pergi ke tandas..?

sekalian murid terkemut diam

tanpa menghiraukan bau tahi tu, Cikgu Rozali meneruskan pengajaran, selang beberapa minit kedengaran lagi sekali bunyi yang agak tidak enak di dengar.. chroot..chroot... bhruut..
sekali lagi sekalian kelas dihujani bau tahi.

Masa ni kalau tak silap gua darjah 2, masa tu sekolah kat Gelang Patah Johor. Cikgu Rozali ni gamaknya masih kenal lagi gua ke tidak. Cikgu ni dah pencen dah kot.

Sambil menghayun pembaris kayu kaler kuning yang panjang dia agak sedepa, cikgu Rozali sekali lagi menjerit, siapa berak dalam kelas minta tolong pergi tandas dan basuh. kami semua saling melihat antara satu sama lain, bau tahi makin jelas, tapi gerangan tahi siapa yang berbau ni..?

Fawas yang berak cikgu, jerit sekor budak perempuan yang mulut agak tidak sopan juga. kau ni Suzie suka tekak kau jer nak tuduh aku, balas Fawas dengan nada marah. Ntah Suzie ni yang berak cikgu, cer cuba chek dalam kain dia.. Gua rasa kalo cikgu Rozali pegi selak kain Suzie masa tu mau keluar Harakah muka depan besok.

Dan cikgu Rozali sudah pening dengan gelagat kami dalam kelas. kata cikgu Rozali cuma ada satu cara jer nak tahu siapa berak dalam kelas ni. Jom kita keluar kelas sekarang.




Cikgu suruh kami semua melompat dekat koridor tepi kelas. Lompat..lompat..lompat..

Tetibe Fatimah jerit, Ehh Sofian kau bawak biji getah datang sekolah..?
Kau ni bodoh la Fatimah Suzie membidas.Pian la yang berak ni.. 
kelihatan beberapa ketulan tahi jatuh berselerakan dari kaki seluar Sofian.
dan segala persoalan telah terjawab.

Kenapa Pian berak dalam seluar tanya Cikgu Rozali..!
Pian terus menangis sampailah waktu balik.
kadang idea Cikgu Rozali ni bernas juga gua rasa.
Hah.. lompat..lompat..lompat.. jelas lagi suara cikgu bermain di kotak minda saya.
kah..kah..kah..
dan sampai hari ini Muhamad Abu Sofian mendapat nama Pian Shit
Lepas gua pindah sekolah ke Kelantan gua tak lagi jumpa Pian, ada juga gua cari dia dalam FB tapi keluar people not found. tak kan lah dia pakai nick Pian Shit.. her her her..

Setiap manusia pasti ada kenangan yang tidak boleh mereka lupakan. Tak kiralah kenangan manis ke pahit ker, dan kenangan itulah yang menjadi sebahagian dari kehidupan kita.

No comments :

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...