iklan

February 9, 2011

Pesan Gua Untok Anty Dan Uncle

OK gua nak citer blog gua ni sebahagian dari dairi peribadi gua sendiri. SESAPER yg rasa menyampah tanak baca sila remove gua.. Gua disini hanya ingin berkongsi.. giler ke hape pendam sorang2. tak pepasal gua jadik gileer meroyan..hahaha
Memula dengar dialog tersebot.... gua dengar je da bernanah telinga.. derang ni kalo datang umah takde keja lain.. tak payah kot korang nak tanam padi  tumbuh lalang..
Pastu siap marah lagi sebab gua dengan adik gua tak layan derang masa kenduri.. kejadahnya nak layan manusia kerek poyo cam anty dan uncle... gua tak untung satu sen pom tau...

1- Setiap kali jumpe gua, mesti nak sendir kenapakah gua da tanak sambung belajar, pastu cakap gua takan jadi manusia, pastu cakap gua tak reti nak hormat orang tua, pastu cakap gua ni cucu derhaka, tanak balik jengok datuk dan nenek..
2- Sebelom ni pernah tak korang tanya gua kenapa gua tanak balik jumpe derang..? Lu orang ingat gua tak sedih ke tak dapat jumpe datok ngan nenek..orang lain balik kampong leh bermanja dengan datok ngan nenek, tapi gua tak dapat. sebab ape..? sebab berpunca dari anty dan uncle la. yg mulot cam longkang.
3- Kalo gua sambung study lagi sape nak bayar yuran weh..? ko giler ingat yuran murah. hotel management memerlukan bajet yg besar. yuran dengan baju kitchen saje da cecah rm1000.. So gua amik keputusan tanak belajar dah. nak bg adik gua je.. secara tak sengaja gua dapat belajar medic. plan tanak pegi je. tp bila di cerca oleh pak sedara gua gagahkan kaki gi daftar.. masok je sampai tahun keberapa ntah gua wat research ngan senior cemana nak berenti dari medic tanpa kena bayar satu sen pom...yer la wei GOV paling koman kena bayar seratus sepuloh ribu kalo wat masalah.. dah la nak masok study kena gi angkat sumpah segala bagai dalam makamah.
4- Akhirnya abang senior cakap ko failed kan paper wajib pastu repeat, fail kan lagi.. kompem dapat kuar tanpa bayar sesen pom.. sebelom gua failed kan diri gua wat solat istikarah banyak2.. hahah giler gua solat.. di pendekkan citer gua berjaya berhenti.. so puaskan kan ati pakcik dah tahu nape gua wat cam tu..?
5- Takpe biar adik gua je yg study tinggi, gua tak kisah, gua happy tengok adik gua berjaya.. TAPI GUA NAK ANTY DAN UNCLE TAHU SATU JE. ALLAH SENTIASA MAKBULKAN DOA ORANG YANG SELALU KENA HINA..

tapi tipu la gua tak sedih, gua rindukan zaman assignment, zaman submit report, zaman gi class lambat, zaman meniru test. tp gua terpaksa tipu diri gua sendiri.hukhukhuk

2 comments :

MamaGojes said...

kiut lah wei rakaman perbualan tuh!!!

=o) said...

mama.. opkos lah kan.. i kan berseni.. stakat lukis2 flashback tu takder masalah la..

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...