iklan

June 15, 2010

nota bawah pinggan

masuk ni baru dua minggu aku setat keja kat cafe.. so da name nyer cafe baru bukak hapening la ngan kerenah costumer yg segalai bagai.. nak kuweh saiz besar tapak kaki lah, nasi lemak tak masak lah, lauk takder choice lah.. makcik2 sama pakcik2 hoi..da tau cafe kami takder lauk yg banyak choice segala bagai wat per ko datang makan kat sini..? pegi la cari cafe lama kowang..tayah gegeh masok kedai wat muka cam ayam berak sembelit. pastu tangan siap tunjuk2 lg..lauk tak banyak choice ke korang yg tak berduit..? jauh bebenor rangkaian nya.. aku ni dengan penuh kesopanan dan kesantuman menjawab soalan makcik2 cleaneer dengan penuh tatasusila serta adat resam (maaf la akak..kami ni baru je bukak 7 hari mmg la tak banyak choice,next time kami akan mempelbagaikan lah lauk2 dia..) biar lah..bak kata puan Mas "ko kena ingat costumer always right" ye lah Puan Mas biar costumer kencing atas kepala pom tak pe la kan..sebab pelanggan sentiasa betol.. tengah hari tadi IBU YATI suruh aku goreng ayam celop tepung..abis katanya..ada costumer request.. aku dengan kompiden menggoreng dengan penuh yakin dan sabar..lepas siap bawak lauk pegi depan.. tetiba kak liza tokey kedai panggil aku.. "awak goreng ayam tadi tak masak lah" tngok ada costumer tinggal note bawah pinggan


note dia berbunyi
kepada pemilik cafe,
terima kasih sbab menyediakan,
lauk2 yg enak serta murah harganya,
tp cuba tngok lauk ayam dalam pinggan saya,
ayam tak masak,
cuba kalo terkena pd pengarah sendiri.
harap amik tindakan
01x-xx890xx


dalam ati aku..alamak mampos lah aku kena potong gaji..hahaha.. lepas je kejadia tu..aku teringgin nak pindah ke kaunter air..

1 comment :

senandung semalam said...

xpe2..bese la 2... plu ko ni boy kn..pmpuan kot le.. hehehee

more story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...